9 Nisan 2012 Pazartesi

Zuhal Gencer Erkaya: Yapanların yanına kar kalmamalı şiddet

Röportajımızın ikinci bölümünde usta sanatçı Zuhal Gencer Erkaya'yla hayata dair sohbet ettik. Kadına şiddet, insana şiddet, canlıya şiddet hayatta tahammül edemediğim şeylerden biridir diyen başarılı sanatçı Zuhal Gencer Erkaya,  "Şiddet uygulayan insanların çok büyük, caydırıcı cezalar alması gerektiğine inanıyorum. Bunu yapanların yanına kalmamalı şiddet", şeklinde konuştu.



Zuhal Gencer Erkaya kendini üç kelimeyle nasıl tanımlar?
Her şeyden önce insan olmaya çalışan, duyarlı bir insanım. Bencil değilim. Ailesine çok bağlı, çocuklarına aşırı düşkün bir kadınım.

Sevmediğiniz yönleriniz?
Bazen insanlar beni kırsa bile onları kırmamaya çalışıyorum. Bazen kendimi gereksiz yere insanların yerine koyuyorum. Aşırı iyi niyetliyim.

Ve sevdiğiniz?
Herkes iyi olsun istiyorum. Mutlu olsun istiyorum. Her şeyi idare edelim istiyorum. Mutlu, huzurlu ve sağlıklı olmayı her şeyden önemli sayıyorum. Bunlar için çaba sarf ediyorum. Anlayışlı, disiplinli, çalışkan ve sevgi doluyum.

MUTLULUK KAYNAĞIM SEVGİ

En son okuduğunuz kitap?
Elif Şafak’ın "Aşk" isimli kitabını severek okudum.


Tiyatro dışında neler yapıyorsunuz?
Bir anneyim, ailem ve çocuğum var. Birlikte yemek yapmaktan, sinemaya gitmekten, dolaşmaktan keyif alırız. Özellikle seyahat etmekten, en çok da bir arada olmaktan keyif alan bir aileyiz.



MUHTEŞEM YÜZYIL’I TAKİP EDERİM
En son hangi tiyatro oyununu izlediniz?
Esra Bezen Bilgin’in oynadığı “Önce bir boşluk oldu kalp gidince ama şimdi iyi”yi izledim. Mehmet Ergen sahneye koymuş. Esra Bezen Bilgin tek kelimeyle muhteşem. Bence herkesin mutlaka gidip izlemesi gereken bir oyun. Tavsiye ederim.

Dizi izler misiniz? Hangisi?
Mesleğim icabı, bir dizi ilk başladığı zaman muhakkak bakmaya çalışıyorum. Ancak dizilere baktığınız zaman birbirlerine fazlaca benzediklerini görüyorsunuz. Çok düzenli olamasa da her hafta takip etmeye çalıştığım Muhteşem Yüzyıl dizisi var. Çünkü farklı bir dizi.

Son izlediğiniz sinema filmi?
Ten Ten’i oğlumla birlikte izledik.

Sporla uğraşır mısınız?
Bol bol yürürüm. Yüzmeyi seviyorum. Kısa bir süre önce de Pilates’e başladım.

Güzelliğinizi neye borçlusunuz?
İnsanın hayatında sevgi çok önemli. Ailemin olması, eşimin beni çok sevmesi, benim onu çok sevmem mutluluk kaynağım. İşte bu mutluluk güzel kılıyordur.

KÖSEM SULTAN KADININ GÜCÜNÜ SİMGELİYOR

Kösem Sultan karakterini kendinize ne kadar yakın hissediyorsunuz?
Kösem Sultan karakteri benim kişiliğime ters. Şöyle ki, bir annenin çocuklarını öldürebileceğine benim aklım ermiyor. İmkansız bir şey. Ancak aynı zamanda kadının gücünü simgelemesi açısından önemli bir karakter. Toplumda kadının kuvvetli olması gerektiğini vurguluyor.

Kadın ve şiddet konusunda neler söyleyeceksiniz?
Kadına şiddet, insana şiddet, canlıya şiddet hayatta tahammül edemediğim şeylerden biridir. Şiddet gösteren insanların çok büyük caydırıcı cezalar alması gerektiğine inanıyorum. Bunu yapanların yanına kalmamalı şiddet.

Son olarak küçük bir oyun oynayalım. Size birkaç kelime söyleyeceğim, aklınıza gelen ilk şeyi söyleyeceksiniz?
Sahne: İşim
Şöhret: Saçmalık
Para: Gerekli
Kadın: Çok önemli
Sanat: Olmazsa olmaz
Seyirci: Besinimiz

2 yorum:

  1. 65.takipçinizde ben oldum.Merhabalar ben yeni ve acemi bir blogerım umarım sizde benim bloğuma ziyarete gelir ve bloğumda yer alırsınız şimdiden tşkler

    YanıtlaSil
  2. merhaba hoşgeldiniz... sefalar getirdiniz... öğleden sonra kahvesine geleceğim sizin bloğunuza görüşmek dileğiyle :)))

    YanıtlaSil