8 Mart 2012 Perşembe

"Kadınlar Günümüz Kutlu Olsun"muş

Yıl 2011. Günlerden 8 Mart.
Dünden beri her önüme gelen kadınlar günümü kutluyor yaaa...
Dünya Kadınlar Günümüz Kutlu Olsunmuş.
Hangi kadınların gününden bahsediyorsunuz siz kuzum. Hangi kadınların gününden.
Özellikle kadınlar günümü kutlayan erkekleredir sözüm.
Efendim neymiş "Kadınlar Gününüz Kutlu Olsun"muş.
Yahu siz erkekler değil misiniz kadınlara şiddet uygulayan.
Yine siz değil misiniz kadını köle gibi kullanan.
Siz değil misiniz kadın kuyruk sallamasa erkek peşinden gitmez diyen.
Siz değil misiniz üç kuruş para kazanacağım diye kızını sevdiği adama vermeyip, yaşlı ama zengin ağaya satan.
Siz değil misiniz kızım evlendin baba evinden çıktın artık, ancak kefeninle bu eve bir daha geri dönebilirsin diyen.
Siz değil misiniz kadının sırtından sopayı, karnından sıpayı eksik etmeyeceksin diyen.
Siz değil misiniz dul kadına hayat kadını muamelesi yapan.
Siz değil misiniz evlenince ben sana bakarım, senin çalışmanı istemiyorum hayatım, aslında gel karın tokluğuna benim kulum, kölem ol diyen.
Siz değil misiniz ya benim ya kara toprağın olacaksın diyen.
Siz değil misiniz, saçı uzun aklı kısa diyen.
Siz değil misiniz başınız yere gelmesin diye kızını tecavüzcüsü ile evlendiren.
Siz değil misiniz mayolu bikinili kadın fotoğraflarının teşhirini yapıp derginizin, gazetenizin satış rekorları kıracağını iddia eden.
Siz değil misiniz okumak senin neyine fotoroman okuyup aşık mı olacaksın kızım diyen.
Siz değil misiniz iş hayatında sadece kendisinin yorulduğunu zannedip, eve gelip iki seksen uzanan, suyunu bile sizinle aynı şartlarda çalışan eşinizden isteyen.
Siz değil misiniz eşini defalarca aldatıp aldatıp gelen af dileyen.
Yine iz değil misiniz eşim şımarır diye, "eline sağlık hanım, yemek ne kadar güzel olmuş" demekten gocunan.
Siz değil misiniz daha suçunun ne olduğunu bile bilmeyen kızlarınızı erkek kardeşlerine öldürten. Sonra da adını intihar koyan.
Siz değil misiniz sokak ortasında kadını saçından sürükleyerek öldüresiye döven.
Siz değil misiniz kadını bu halde dayak yerken görüp görmemezlikten gelip geçip giden.
Ya yeter ya yeter. Siz kimin kadınlar gününü kutluyorsunuz yaaaa...
Hangi kadınların günü bu ya. Hangi kadınların günü.
Kuşunuz, köpeğiniz, otomobiliniz ya da silahınız kadar değer vermediğiniz annenizin, eşinizin, kızınızın ya da gelininizin kadınlar gününü mü kutluyorsunuz.
Bu kadarına da pes doğrusu pes.
Ben bu yazdıklarınızın hiçbirini yapmadım, söylemedim, içimden dahi geçirmedim diyen erkek varsa ki olduğunu zannetmiyorum, onları da erkek egemenliği altında yaşadığımız dünyada tüm bu olanlara engel olmak gibi bir çabaları olmadığı için kınıyor, yazıma dahil ediyorum.
Anlayana sivrisinek saz. Anlamayana "Her Şeye Maydanoz"unuzun davulu az sevgili okur.
Güm be de güm güm. Güm be de güm güm. Güm be de güm güm güm güm güüüüümmmm.
Bugün ise 8 Mart 2012 Perşembe gününün ilk saatlerinden sesleniyorum size. Aradan koskoca bir sene geçti ama, yukarıda kaleme almaya çalıştığım, ülkemdeki kadının yaşadığı dramlar zerre kadar değişmedi.
Dolayısıyla geçen sene yazdığım bu zehir zemberek yazıdan sonra kadınlar günümü kutlayacak bir babayiğit çıkmadı karşıma.
Tüm bu anlattığım zihniyetler değişinceye kadar da mümkünse kimse karşıma kutlama mesajıyla çıkmasın.
Bugünlük de benden bu kadar sevgili okur. Yeniden görüşünceye kadar en çok beni özleyin. En çok beni özleyin. En çok beni özleyin.
Hatta bir tek beni özleyin. Özleyinnnn...

6 yorum:

  1. Bu yazıya MUHALEFET ŞERHİ DÜŞÜYORUM.
    Kısmen haklı olduğunuz yazınızda SİZ DEĞİLMİSİNİZ-le başlayan o kadar HAKSIZ TESBİTLERİNİZ VAR Kİ saymaya kalksam yazınızın büyüklüğünde olur.
    bir-ikisine değinmeden de geçemem.
    Gazetelere,dergilere reklam malzemesi olarak çıplak kadın figürlerini materyal olarak kullananlar O RESİMLERDEKİ BAYANLARI UZAYDAN GETİRMİYOR.Yani KENDİNİ MATERYAL OLARAK KULLANDIRAN KADINLAR VAR demek ki...
    Karısını aldatan erkekler UZAYLIYLA DEĞİL,bir başka KADINLA ALDATIYOR.Demek ki BİR AHLAKSIZLIK VARSA,BUNUN DA ANA MALZEMESİ KADIN.
    Koca gün iş yerinde anası ağlayan adamcağız eve geldiğinde bir bardak soğuk su,bir tas sıcak çorba istiyorsa bunun neresi anormal?
    Örnekleri çoğaltmak mümkün.
    Ama KISSADAN HİSSE dersek...
    GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ GÜNÜNÜZÜ KUTLAYAN GENE BİZ ERKEKLERİZ.
    Yetmez mi?
    Kutluyorum.

    YanıtlaSil
  2. kadınlar günün kutlu olsun:))bu erkeği yetiştiren de sizsiniz ama kuzum hata ve kusurlar müşterek umarım "insan"oluruz birgün mesele kadın-erkek değil özünde insan olabilmek...

    YanıtlaSil
  3. doğru tespitler var kutluyorum sizi önemli bir yazı... Onlardan olduğumuz ve yaşamımızın doğumdan ölüme her anında varlıklarıyla onurlandığımız, ihtiyacımız olduğunda desteklerini esirgemeyen, eğiten, yetiştiren, bizi biz yapma yolunda yüreklerindeki sevgi ve şefkati karşılıksız veren fedakar kadınlarımızın Dünya Kadınlar Gününü kutluyorum. saygılarımla ümit kurt

    YanıtlaSil
  4. Saygıdeğer Hanımefendi; bir elin beş parmağı bir değildir. Yazdığınız bir çok şey erkekler tarafından yapılmaktadır. Ama bu toplumun tamamındaki erkekleri aynı kategoriye koymanız, takmış olduğunuz gözlüğün ve fikirlerinizin yanlışlığını yansıtmaktadır. Bugüne kadar söylemiş olduğunuz hiç bir şeyi eşime karşı veya herhangi bir kadına karşı yapmadım. Ve o erkek olduğunu sanan zorbalarla bizim gibi insanları aynı kategoriye koymanızdan dolayı sizi kınıyorum. Keşke burada daha objektif davransaydınız. Nihayetinde kadın ve anne olarak bu zorba erkeklerin yetiştirilmesinde sizlerin de payı fazlası ile var. Kadına şiddet uygulayanları engellemediğimizden dolayı da bizi kınamışsınız. Şiddet gören kadınların anneleri, bacıları, ablaları, arkadaşları ve sizin gibi oturduğu yerden ahkam kesen ve toplumdaki herşeye karışan insanlar neden acaba şiddet gören kadınlara kucak açmadılar. Bu kadınları sokaklara atanlar, erkekler karşısında sahip çıkmayan anneler, bacılar, ablalar, arkadaşlar ve sizler bu durumdan hiç mi üzerinize bir şey almıyorsunuz. Yani erkekler suçlu, hem de tüm erkekler. Doğru bir yaklaşım değil. Belki ailenizde bu şiddeti yaşamışsınızdır, belki de dünyadaki en iyi babaya, en iyi eşe sahipsinizdir. Bunu da düşünmenizi rica ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle yazınızın her bir kelimesini tek tek okudukça tefekküre sürüklediğiniz için sizi tebrik ederken KADINLAR GÜNÜNÜZÜ YAZINIZA İSTİNADEN KUTLAMIYORUM. Çünkü bugünkü ülkemizde yaşadığımız Aile ortamında ve gördüğümüz Ataerken topluluğunun bize öğrettiği kadın evinin ve eşinin kölesidir mantığını çürüten bu yazıdan sonra tefekkür etmemek elde değil. Hele hele bir sözünüz çok önemliydi Arabanıza verdiğiniz önem kadar eşinize vermiyorsunuz derken insan şöyle bir düşünüyor. Hangi aracı olan biri acaba bakım km si geldiğinde aracına bakım yaptırmadan kullanıyor. Hangimiz çamur içinde pislik içinde aracımızı kullanıyoruz. Yemeğine ellerine sağlık ne güzel olmuş demeyiz ama Aracımız yüklü iken iyi bir rampayı çıktığında aslanım benim beee koçum benim işte benim arabam diyebiliyoruz. Bihter hanım elinize yüreğinize sağlık. İNSANI TEFEKKÜRE SÜRÜKLEMEK ERDEMLİ KİŞİLERİN İŞİDİR. Saygılarımla

    YanıtlaSil
  6. CANIM KALEMİN HİÇ SUSMASIN...BU YAZIYI OKUDUĞUMDA İÇİM TİTREDİ...GERÇEKTEN BU DURUMLAR BENİM VATANIMDAKİ KADINLARIN YAŞADIĞI OLUMSUZLUKLAR VE HERGÜN DÜZELECEĞİNE,ARTARAK DEVAM EDİYOR..BU DEMEKTİR ERKEK KADIN FARKETMEZ DİYEREK,EĞİTİMLİ BİREYLER YETİŞTİRMELİYİZ..MERAL KAMIŞOĞLU...

    YanıtlaSil