24 Aralık 2012 Pazartesi

Maden dağı dumandır

Herkese merhaba. Bugün 24 Aralık. 
Neşe doluyor insan. Neden mi? 
Bilirsiniz günlerdir bizi 21 Aralık'ta kıyamet kopacak safsatasıyla oyaladılar. 
Yaşamlarımızdan çaldılar.
Oysa bugün 24 Aralık ve yine günlerden "Her Şeye Maydanoz" ve biz buluştuk. 
Evet şükür kavuşturana sevgili okur. Şükür kavuşturana...
Neymiş efendim, milattan önce yaşayan Maya Uygarlığı'nın takvimine göre 21 Aralık 2012'de dünyadaki yaşam son bulacakmış.
Neymiş efendim, hayatta kalmak için gerekli sır iki bölgede gizliymiş. 
Bunlardan biri Güney Fransa'daki Bugarach Köyü, diğeri ise benim canım memleketimin güzeller güzeli ili İzmir'in Selçuk ilçesine bağlı şirin mi şirin köyü Şirince imiş.
Nedenine gelince de; Maya Uygarlığı'na göre Şirince'nin sırrı, sırtını dayadığı Maden Dağı'nda gizliymiş.
Ayrıca Maden Dağı dumandır... Deloyloy deloyloy kibar yarim... Diye de bir şarkı vardır. Bilirsiniz sevgili okur bilirsiniz. 
Ne alaka demeyin. En az Mayalar'ın takvimi kadar önemsiyorum bu şarkıyı bu nedenle sizinle paylaşmak geldi içimden... Yok canım niye kafayı yiyeyim. Gayet iyiyim...
Peki şimdi siz çok merak ettiniz. Şirince'deki dağın gizemi neymiş? O vakit ben de anlatmaya devam edeyim. 
İnanışa göre M harfi şeklindeki Maden Dağı 21 Aralık'ta yıkılmayacakmış. Nuh Tufanı'nda bu tepeye oturan gemi, 21 Aralık günü tekrar ortaya çıkacak, dağın ortasına oturacakmış. O vakit Şirince'de bulunup bu gemiye binenler kıyametten kurtulacakmış... Nasıl ama hikaye.. 10 numara 10...
1999 depremi sonrası yayılan "Milenyum"u göremeyeceğiz safsatasını unutmadık değil mi? 
Dilerseniz sizi daha eskilere götüreyim. 80'li yıllarda kıyametin kopacağının belirtisi olan sakallı bebek doğdu haberini daha dün gibi hatırlıyorum.
Allah bu Mayalar'dan razı olsun ne diyeyim. Benim canım ülkeme torpil geçtiler. Ülke tanıtımımıza katkıda bulundular. Daha ne olsun sevgili okur.
Yeraltı Fıstığı Takvimi der ki 21 Aralık, günlerin uzamaya başladığı tarih olduğuna göre yazın gelmeye başladığının bir göstergesidir. Yaşasın bugün itibariyle bahar yola çıktı demektir. Yaz mevsimine çok az kaldı.
Hadi bakalım çıkın işin içinden çıkabilirseniz sevgili okur, herkes gibi ben de kuyuya bir taş atayım dedim. 
Bugün de bana ayrılan sütunların sonuna geldik, siz söylediklerimi düşünedurun ben müsaadenizi istiyorum. Yeniden görüşünceye kadar en çok beni özleyin. Bir tek beni özleyin.  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder