10 Kasım 2012 Cumartesi

Beni övmeyi bırakın


Herkese merhaba... Bugün 10 Kasım 2012. 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü ve Atatürk Haftası.
Bugün Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu, ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ümüzün ölümünün 74. yıldönümü sevgili okur.
Aslında sözkonusu benim Atatürk'üm olunca bugünlerde söyleyecek o kadar çok sözüm var ki, lakin ben susayım da Atatürk'üm anlatsın bize diye düşündüm.
Bunu nasıl mı yapacağım, hemen anlatayım. 
Can Dündar'ın Mustafa filmini izlediğim gün hayretler içinde kalmıştım. Çünkü sinema salonunda öğretmenleriyle beraber filmi izlemeye gelen 20 kişilik bir grup ilköğretim okulu öğrencisiyle karşılaşmıştım.
Filmi izlerken çocuklarımızın beynine kazınan yalan yanlış bilgiler ve kişisel yorumlar beni çok üzmüştü. Birşey yapmalı diye sesli düşünürken, değerli arkadaşım Nalan Uyanık'ın desteğiyle, Atatürk'ümüzün manevi kızı rahmetli Ülkü Adatepe'yi 2010 yılı Mayıs ayında konuğum olarak  Kocaeli 2. Kitap Fuarı'na davet etmiş, kentimiz öğrencilerinin birinci ağızdan ulu önderimizi dinlemelerini sağlamış çok ama çok mutlu olmuştum.
İşte o gün değerli büyüğümüz Atatürk'ümüzün manevi kızı Ülkü Adatepe, anılarından derlediği Atatürk'ümü anlatan kitaplar ve CD'ler getirmişti.  
Bugün sizi onlar arasından seçtiğim Atatürk'ün torunu Ahmet Kemal Doğançay'ın kaleme aldığı "Mustafa Kemal'i Atatürk Yapan 7 Temel Aile Sırrı" adlı kitaptan alıntılar yapmak ve bizleri yakın geçmişimize doğru bir yolculuğa çıkarmak istiyorum. Bu arada kısa bir süre önce kaybettiğimiz Atatürk'ümüzün kızı Ülkü Adatepe'yi de rahmetle anmak istiyorum.
Hep birlikte hatırlayalım bakalım Atatürk'ümüz neler söylemiş? 
Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir. (1929)
"İki Mustafa Kemal vardır. Biri ben, fani Mustafa Kemal; diğeri milletin içinde yaşattığı Mustafa Kemaller idealidir. Ben onu temsil ediyorum. Herhangi bir tehlike anında ben ortaya çıktımsa beni bir Türk anası doğurmadı mı, Türk anaları daha Mustafa Kemaller doğurmayacaklar mı? Feyz milletindir, benim değildir. (1935) 
"Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir. Ben, manevi miras olarak hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım, bilim ve akıldır.
Benden sonrakiler, bizim aşmak zorunda olduğumuz çetin ve köklü zorluklar karşısında, belki amaçlanan ereklere tam ulaşamadığımızı, fakat yolumuzdan da asla ödün vermediğimizi, akıl ve bilimi yol gösterici edindiğimizi onaylayacaklardır.
Zaman hızla ilerliyor, ulusların, toplumların, insanların mutluluk ve mutsuzluk anlayışları bile değişimlere uğruyor. Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini savunmak, aklın ve bilimin gelişimini yadsımak olur.
Benim, Türk ulusu için yapmak istediklerim ve başarmaya çalıştıklarım ortadadır. Benden sonra, beni benimsemek isteyenler, bu temel eksen üzerinde  akıl ve bilimin yol göstericiliğini kabul ederlerse, manevi mirasçılarım olurlar. (1937)
Bir zamanlar gelir, beni unutmak veya unutturmak isteyen gayretler belirebilir. Fikirlerimi inkar edenler ve beni yerenler çıkabilir. Hatta bunlar benim yakın bildiğim ve inandıklarım arasında bile olabilir. Fakat ektiğimiz tohumlar o kadar özlü ve kuvvetlidirler ki bu fikirler, Hint'ten, Mısır'dan döner dolaşır gene gelir, verimli neticeleri kalpleri doldurur. (1937)"
Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü, ölümünün 74. yılında, özlemle, saygıyla ve minnetle anıyor.
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün çevresindekilere sıkça söylediği bir söz ile bugün de müsaadenizi istiyorum. 
"Beni övme sözlerini bırakınız, gelecek için neler yapacağız, onları söyleyin."
Ben ne yaptığımı söyleyeyim sevgili okur söyleyeyim. Umutsuzluğa kapıldığım an, başucu kitaplarımdan biri olan, "10.Yıl Nutku"nu okuyorum. Kendime geliyorum. Güç buluyorum. Atalarımızdan miras kalan, mücadele ruhumu hemen geri kazanıyorum. 
Şimdi siz ne yapabileceğinizi düşüne durun ben bu haftada müsaadenizi istiyorum. 
Yeniden görüşünceye kadar en çok beni özleyin. En çok beni özleyin. En çok beni özleyin... Hatta bir tek beni özleyin... Özleyin...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder