13 Ekim 2012 Cumartesi

Başarılı 90 öğrenciye burs Kocaeli yok mu arttıran?

Herkese Merhaba. Yürürken zihnim koşmaya başlar, ardından da içinde biriktirdiklerini bir çırpıda döküverir, işte bu beni mutlu eder çünkü, kuş gibi hafiflediğimi hissederim sevgili okur. 
İşte tam da bu yüzden iş çıkışı kendimi Plajyolu sahiline atıverdim. Üniversite öğrencilerimiz kente dönünce, sükunete bürünmüş Kocaeli’ye hayat geldi diye düşünürken, yolda Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı değerli büyüğüm Füsun Yıldız hanımefendiyle karşılaştım.
Sohbetimiz esnasında Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenci Sosyal Destek ve Burs Tanıtım Toplantısı haberini Kocaeli Valiliği internet sitesinde görünce ne kadar heyecanlandığımı ve bir o kadar da mutlu olduğumu dile getirdim.
Füsun hocam da en az benim kadar heyecanlı ve mutluydu. Bakın bana neler anlattı:
“Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 2012-2013 eğitim ve öğretim yılına 1186 öğrenci ile başladı. Her geçen sene bu öğrenci sayısı artarken, bununla paralel olarak da üniversitemizde hem eğitim ile ilgili mekan ve alet ihtiyaçlarında hem de öğrencilerin barınma ve beslenme ya da yaşamlarını devam ettirme ile ilgili destek taleplerinde artışlar ortaya çıkar.
Üstelik Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki öğrencilerimizin demografik özelliklerine baktığımız zaman, genellikle orta-alt sosyo ekonomik düzeye sahip, çok çocuklu ailelerden geldiklerini görmekteyiz. Bu yüzden de okulun ilk açıldığı günden itibaren öğrencilerimizin burs istekleri yoğun olur.

Daha önce Tıp Fakültemizde daha çok öğretim üyesi temelli yürütülen bu destek sistemini bu yıl yeniden yapılandırdık ve bu amaçla yeni bir burs yönergesi hazırladık.
Yönergemizde Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde eğitim gören öğrencilerimizi maddi ve sosyal olarak desteklemek, eğitim sırasındaki başarıyı özendirmek ve ödüllendirmekle ilgili uygulamaların düzenli yürütülmesini sağlamak; başta fakültemiz mezunları ve öğretim üyelerimiz olmak üzere burs fonuna kaynak sağlayabilecek kişilere bir çerçeve sunarak kurum kimliğimizi güçlendirmeyi amaçladık. Yönergemizin amaçlarından da anlayacağınız üzere öğrencilerimize hem destek hem de başarılı olan öğrencilerimiz için başarı bursları planladık.
Bu arada da endüstri şehri özelliği taşıyan ve Türkiye ekonomisine çok büyük katkıları olan Kocaeli’nde iş yeri bulunan iş adamları, sanayiciler, sivil toplum örgütlerinin yöneticileri, oda başkanları ve şehirdeki hayırsever kişilerle öğrencilerimizin ve Tıp Fakültemizin buluşturulmasını hedefledik.

Bu toplantı için de kendisi genç bir hekim adayı annesi olan Sayın Valimizin eşi Sevim Topaca’dan destek ricasında bulunduk, memnuniyetle kabul ettiler. Valimiz Ercan Topaca ve değerli eşi Sevim Topaca’ya gönülden sundukları destek için çok teşekkür ediyoruz.
Hal böyleyken sevgili okur sizlere biraz da toplantıdan çıkan sonuçtan bahsedeyim.
Kocaeli Valiliği’nden 5 öğrenciye, Kroman Çelik A.Ş. Genel Müdürü Sermet Hatunoğlu’ndan 30 öğrenciye, Polisan A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Necmettin Bitlis’ten 10 öğrenciye, Sanayi Odası Başkanı Ayhan Zeytinoğlu’ndan 5 öğrenciye, Körfez Ticaret Odası Başkanı Mustafa Efe’den 5 öğrenciye, Alikahya OSB’den 20 öğrenciye, KOSBAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Şerif Kanık’tan 5 öğrenciye, Diş Hekimi Cem Bakırcı’dan 5 öğrenciye burs verileceği sözünü alınmış.
Kocaeli Üniversitesi öğretim üyelerimizin de öğrencilerine destek olmak için başvurmaya başladığını biliyorum. Valimiz Ercan Topaca’nın takipçisi olacağına emin olduğum geri kalan öğrenci bursları için de bu sayının hızla artacağına inanıyorum.
Bu çok önemli bir sosyal sorumluluk projesi... Emeği geçen herkese sonsuz şükranlarımı sunuyorum. Görüyorum ki benim kentim Kocaeli taşın altına elini sokmuş.
Bu çorbada benimde bir tuzum olsun istedim ve yazdım sevgili okur. Duyduk duymadık demeyin. Birlik ve beraberliğimizi pekiştirecek bu güzel organizasyon üstün başarıya ulaşsın, daim olsun diyorum ve müsaadenizi istiyorum sevgili okur. Yeniden görüşünceye kadar en çok beni özleyin.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder