14 Ocak 2013 Pazartesi

32.1 milyon facebook üyemiz var


Herkese merhaba...
Bir sosyal medya lafıdır almış başını gidiyor.
Bugün hep birlikte bakalım ülkemizde sosyal medya neymiş ve ne durumdaymış?
Sosyal medya internet teknolojilerini kullanarak iletişim kurmayı, bilgi paylaşmayı ve içerik üretmeyi sağlayan bir platformdur.
Sosyal medya bireylerin internette yazdıkları yazılar, fotoğraflar, videolar ve diğer materyallerden oluşur. 
Kısacası sosyal medya içeriğini kullananların oluşturduğu bir platformdur.
Yeni nesil popüler web yaklaşımları arasında facebook, twitter, linkedin'i görüyoruz. 
Şimdi gelelim istatistiklere, IAB ölçümleme partneri Gemius datasına göre online alışkanlıklarına göre ölçümlenebilen 26.204.641 kişi ülkemizde dijital medya kullanıcısıymış.
Türkiye'de 32.1 milyon facebook, 14.2 milyon da mobil facebook kullanıcısı varmış. Facebook kullanıcılarının da yüzde 63'ü erkek, yüzde 37'si de kadınmış.
Facebook dünya sıralamasında, ABD, Brezilya, Hindistan, Endonezya, Meksika ve Büyük Britanya'dan sonra Türkiye, son güncel verilere göre en fazla üyeye sahip ülkeler arasında 7. sırada buluyormuş.
Socialbaker'a göre ülkemizde Twitter'ın ise 32 milyon kullanıcısı varmış ve Comscore göre de Türkiye'den Twitter'ı ziyaret eden 7.9 milyondan fazla ziyaretçi varmış.
Facebook'u etkin kullanan Türkiye'nin fan siteleri sıralamalarına bakıldığında, markalar arasında ilk beşte Turkcell, Avea, Volkswagen Türkiye, Nokia Türkiye ve Turkish Airlines'ı görüyoruz. Sayfalarda da ilk beşte Galatasaray, Fenerbahçe, Cem Yılmaz, Emre Aydın ve Beşiktaş yer alıyor.
Markalar arasında facebookta fan sayısını en hızlı artıran Turkcell, Teknosa, Vodafone, Turkish Airline ve Nestle Çikolata facebook fan sayfaları olurken, yine en hızlı düşüş yapan markalar ise Kültür Dershaneleri, Adam gibi bira Tuborg, Plato Meslek, Vision Türkiye, İpana Türkiye olmuş.
Tayland Bangkok, Endonezya Jakarta, Brezilya Sao Paulo şehirlerinden sonra İstanbul, facebook kullanıcı sıralamasında dünyada 4. sırada yer alıyormuş.
Dünyada en fazla facebook üyesine sahip 7. ülke olan ülkemizde yaş aralıklarına göre kullanıcılara baktığımızda en çok kullanan 18-24 yaş arasını 25-34 yaş aralığı izlerken, 35-44, 16-17, 13-15, 45-54 ve son sırada da 55-64 yaş arası izliyormuş.
Twitter'da da 7.9 milyon Türk kullanıcı online yani çevrimiçiymiş.
Dünyadaki 174 milyon LinkedIn kullanıcısı varken, ülkemiz 1 milyon 700 bin üye sayısı ile dünya sıralamasında 17. sırada yer alıyormuş.
Görüldüğü üzere ülkemiz sosyal medyada ciddi yol katetmiş. Devir bilgi çağı. Peki siz sosyal medyanın neresindesiniz? 
Siz yazdıklarımı düşüne durun ben yine müsaadenizi istiyorum. Yeniden görüşünceye kadar en çok beni özleyin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder