16 Eylül 2012 Pazar

Çözüm önerim var


Herkese merhaba... Şükür kavuşturana, bu hafta da buluştuk sevgili okur.
Marmara Bölgesi'nin doğusunda, İzmit Körfezi'nin kuzey kesiminde yer alır.
Zengin bir tarihi geçmişe sahiptir.
Ekonomisi, tarım, hayvancılık ve sanayiye dayalı ülkemizin hızla gelişen ve büyüyen ilçesidir.
Kocaeli endüstrisinin büyük bölümünü, ülke sanayisinin yüzde 15'ini barındırır. 
Kara, deniz ve demiryollarının birbiriyle kesiştiği önemli kavşak noktasında bulunur.
Limanlara yakınlığının yanında E-5 ve TEM karayollarının birbirine çok yakın bir alanında kurulmuş olması, havalimanlarına ve demiryollarına yakınlığı, hem Avrupa'ya yapılacak ticarette hem de Anadolu, Orta Asya ve Orta Anadolu'ya geçiş için taşıma kolaylıkları sunması, Türkiye'nin en fazla kalkınmış üç büyük kentinin ortasında ve onlara yaklaşık olarak 45 dakika uzaklıkta olması da yatırımcıların dikkatlerini bu bölge üzerinde yoğunlaştırmasının temel nedenleri arasındadır.
Körfez kıyı şeridi üzerindeki yerleşim yerlerinde, tabiatın oluşturduğu birbirinden güzel koyları ve doğal plajlarıyla farkını hissettirir size.
Tüm bu güzelliklerinin yanısıra yoğun sanayisi ile dikkatleri üzerine çeker.
Sürekli yükselen bir nüfus grafiği çizer.
Haydi bilin bilin bilin.
Hangi ilçemizden bahsediyorum sevgili okur. 
Hangi ilçemiz bu anlatmaya çalıştığım?
Gebze... Gebze... Gebze...
Neden Gebze?
Ciddi ulaşım sorunları var Gebze'nin lakin kimsenin bu sorunları çözesi yok anlaşılan.
Eee dedim benim de şu çorbada bir tuzum bulunsun.
Yeterki niyetiniz çözmek olsun. 
Son iki haftadır dikkatimi çekti, büyükşehir belediyemizin en eski araçları Gebze'ye konulmuş.
Nedenini öğrenebilir miyim acaba çok değerli Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı Ulaşım Daire Başkanlığı'ndan dedim ve işte buradan sorumu sordum ve cevabını beklemeye koyuldum. 
Gebze kooperatifinin araçları var ya diyeceksiniz sevgili okur biliyorum. Sizi duyar gibiyim.
Evet, evet onları da biliyorum. O konuya hiç girmeyeceğim bile söyleyecek o kadar çok yanlış var ki neresinden tutsam elimde kalıyor.
Ciddi bir başıbozukluk söz konusu. Kimin ne yaptığı belli değil. Anladığım kadarıyla Büyükşehir Belediyesi de konuya hakim olamıyor.
Gebze belediye otobüsleriyle 1 saat yolculuk yapıyorsunuz. Arabalar hurda. Koltuklar kırık ve hal böyleyken bir de aşırı kalabalık olması insanı çileden çıkarıyor çok değerli kent yöneticilerimiz.
Sesimizi duyan yok anlaşılan. Dalga geçer gibi Derince'ye en yeni belediye otobüslerini gönderiyorken vicdanınız sızlamıyor mu hiç merak ediyorum.
Biz İstanbul'da yaşamıyoruz ki ayakta seyahate alışalım.
Burası İzmit ve çözümü de basit Sayın Karaosmanoğlu ve değerli yönetici ekibi.
Yapın Gebze halkına bir güzellik ve 2-4 arası Gebze'ye gidip gelen insanları yol ücreti olarak 5 TL değil de 4 TL ödesin.
Ne olacak sayın başkan ne olacak.
Bu haberi duyan vatandaş cebini düşünecek ve bu saatler arasında İzmit'e gidip dönmüş olacak. Az da olsa indirimli binmek, çalışmayan insanlar için tercih sebebi olacak.
Hal böyle olunca 5 ile 7 arasında da otobüslerdeki insan yoğunluğu azalacak ve işten çıkan insanlar bir de otobüslerde ve minibüslerde ayakta seyahat ederek helak olmayacak.
Bir de eğer Gebze'ye gelen otobüslerinize bakıp en yenilerini göndermeyi başarabilirseniz. İnanın sizden iyisi olmaz.
Nasıl fikir ama sevgili okur. Nasıl fikir?
Yazık değil mi bu insancıklara, neden onları yollarda helak ediyorsunuz?
Çözüm bu kadar basitken ne duyuyorsunuz "Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı"...
Yok eğer bu kadar basit bir öneriyi uygulayamıyorsanız neden o koltuğu işgal ediyorsunuz sorarım size?
Dedim ve müsaadenizi istedim sevgili okur.
Yeniden görüşünceye kadar en çok beni özleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder