18 Ağustos 2012 Cumartesi

Tatvan'da geçmişe özlem

Herkese merhaba... Herkese merhaba... Herkese merhaba...
Haftalar önce dedemin hasta olduğunu ve gidip onu görmek istediğimi ancak çocukluğumu kaybetmekten duyduğum endişeyi paylaşmıştım sizinle...
Dedemi görmeye gittim sevgili okur... İyi ki de gitmişim. Onunla helalleşip İzmit'e geri döndükten bir gün sonra dedemi kaybettim. Canım dedem anneanneme kavuştu, onlar gökyüzünde birer yıldız şimdi.  Allah nur içinde yatırsın onları, mekanları cennet olsun...
Çocukluğumun en mutlu günleri onlarla geçti. İkisini de çok özleyeceğim. Ancak takdir edersiniz ki hayat devam ediyor. İşte yine köşemin başındayım ve sizlerle kavuşmanın heyecanı içerisindeyim.
Size yıllar yıllar sonra gidip yeniden görme fırsatı bulduğum memleketimden manzaralar sunacağım bugün sevgili okur.
Çocukluğumun geçtiği sokaklara geri dönmek heyecan vericiydi. Ancak ne yazık ki aradığımı bulamadım. O güzelim tek katlı evler ve envai çeşit meyvenin bulunduğu bahçeleri talan edilmiş. Yerine koca koca binalar dikilmişti.
Nasıl kıymışlar meyve ağaçlarını kesmişler anlam veremedim. Mahallemizde hiçbir sosyal alan kalmamış. 9 ayı kışla geçen memlekette, insanlar nasıl nefes alacak çok merak ediyorum doğrusu.
Elbette memleketim gelişsin isterim, ancak gelişim demek geçmişini hiçe sayıp geleceğini hayal edememek değildir. Böyle gelişme olmaz olsun!
İkinci derece deprem bölgesi, Doğu Anadolu Fay Hattı'nın geçtiği yerlere koca koca binalar dikmek akıl karı mı sevgili okur?
Allahım sen aklı, görüşü kıt yöneticilerden koru bizi yarabbim. Bu nasıl iştir aklım ermedi.
Size bir sır vereyim mi sevgili okur her şeye rağmen orada olmak çok ama çok güzeldi.
Allah kimseyi memlekete özlemi içinde bırakmasın. Üzüntüm, enfes bir memlekete sahip olduğumuzu bilmeyenlerin attığı adımı hesaplayamamasından, geleceğimizi yok etmesinden kaynaklanıyor.
Eee artık söyle de bilelim nereye gittiğini diyorsunuz tamam tamam, söyleyeceğim elbet. Doğu Anadolu Bölgemizdeki en güzel ilçelerden biri Tatvan'a gittim sevgili okur Tatvan'a...
Lakin siz bakmayın bana, Tatvan geleceğin cazibe merkezlerinden biri olarak göz kırpıp duruyor. Orayı yönetenler eminim bir süre sonra akıllarını başlarına alacaklar ve her şey daha güzel olacak. Neden mi?
Çünkü, Van Gölü'nün güney batısında, Nemrut Dağı'nın doğu eteğindeki düzlükte kurulmuş Tatvan. Çünkü, Van'a ve İran'a ulaşımı sağlayan bir liman kenti Tatvan.
Çünkü, Bitlis ilimize bağlı bir ilçe olmakla birlikte, bağlı bulunduğu ilden, nüfus açısından daha büyük bir yerleşim birimi Tatvan.
Çünkü Van Gölü havzasında önemli bir demiryolu, karayolu, ve deniz ulaşım merkezi Tatvan.
Çünkü, doğal bir kavşak konumunda ve bu konumu onun çok hızlı gelişmesini ve büyümesini sağlamış, yörede önemli bir ticaret merkezi haline gelmiş Tatvan.
Çünkü, Van Gölü kıyısındaki şirin ilçemiz Tatvan'a baktığınızda turizm potansiyeli bakımından son derece zengin olduğunu görüyorsunuz.
Çünkü, Doğu'nun incisi Tatvan, İpek Yolu üzerinde olup, değişik izleri bünyesinde barındırıyor.
Çünkü, turistik alanların en önemlilerinden biri, 1968 yılından beridir ilçenin turizm hayatına ciddi katkılar sunan çeşitli sosyal ve kültürel faaliyetlerine devam eden Tatvan Doğu Anadolu Fuarı Tatvan'da.
Daha ne olsun sevgili okur. Bu arada Tatvan kıyı şeridi düzenlenmiş. Çok da iyi olmuş. Çay bahçeleri, restorantlar yapılmış. Canlı müzik bile var. Yöre insanının "Van Denizi" olarak tanımladığı göle karşı keyif içinde çayınızı yudumlayabiliyorsunuz.
Ben orada dedemi kaybetmeden önce keyif çayımı içtim. Şimdi sıra sizde sevgili okur. Haydi bakalım ne duruyorsunuz şimdi sıra sizde.
 

1 yorum:

  1. bende 4 yıl üstüne ilk defa geçen sene köye gittim. çocukluğumdan bugüne çok şey değişmiş. HES den dolayı dere kuruma derecesine gelmiş. Dedemin yol kenarına diktiği erik ağaçları bakımsızlıktan kurumuş. Bazı elma ağaçlarını amcan kesmiş. Hızını alamamış, devasa meşe palamutunu (üzerinde üzüm asması vardı) yeni yaptığını villasında kullanmak için kesmiş. Babaannem yaşasaydı kesinlikle izin vermezdi. Babaannnem ile birlikte çocukluğum kaybolmuş gibi geldi.

    Yıllar önce doğu anadoloya kültür gezisine gitmiştim. Muş, bitlis gezi güzergahında olmasa da doğu gerçekten çok güzel. Daha doğrusu vatanımın her yeri ayrı güzel.

    YanıtlaSil