27 Ocak 2013 Pazar

Kartal metrosu Gebze'ye ulaşsa



Herkese merhaba.  Yaklaşık 5 aydır Gebze Organize Sanayi Bölgesi'nde çalışıyorum sevgili okur. Bölgeyi yakından gözlemleme ve tanıma şansı yakaladım. Bugün sizlere Kocaeli'nin ışıl ışıl parıldayan yıldızı Gebze'den bahsedeceğim.
Çayırova, Darıca, Dilovası ve Gebze ilçeleri olarak ele alabileceğimiz Gebze bölgesi, 600 binin üzerinde daimi nüfusu ve gündüz 1 milyonun üzerindeki nüfusu itibariyle ülkemizdeki 47 ilden daha büyük.
Ülkemiz ekonomisinin yaklaşık yüzde 15'inin karşılandığı bölge, sahip olduğu avantajlarla sadece Türkiye'nin değil dünya şirketlerinin gözdesi konumunda.
Gebze'de 54 farklı ülkeden toplam 339 yabancı sermayeli şirket bulunuyor. Bölgede Almanya'dan 79, İngiltere'den 36, Fransa'dan 34, Hollanda'dan 32 ve ABD'den 24 firma yer alıyor.
Gebze'de bulunan dokuz organize sanayi bölgesinde (OSB) üretim yapan 500'ün üzerinde firmada 50 binin üzerinde çalışan var.
Bölgedeki OSB'lerin büyük bir çoğunluğu Avrupa'da örnek gösterilen OSB'ler arasında yer alıyor.
Sosyal Güvenlik Kurumu istatistiklerine baktığınız zaman bölgedeki 13 bin 569 işyerinde 195 bin 534 çalışan bulunuyor.
Bunların dışında kurulacak Muallimköy Teknoloji Geliştirme Bölgesi ile Gebze, Avrasya'nın Ar-Ge üssü haline gelecek. Bilişim dünyasının önemli markaları, üretim geliştirme süreçlerini bölgede gerçekleştirecek. TÜBİTAK MAM, TUSSİDE, TSE, GYTE ve Muallimköy Teknoloji Geliştirme Bölgesi ile Gebze adeta açık bir laboratuvar haline dönüşecek.
Sizin anlayacağınız ülkemizin en önemli yatırım ve üretim merkezlerinden biri konumundaki Gebze, devam eden projelerin tamamlanması ile birlikte bu önemini bir kat daha arttıracak.
Halihazırdaki Körfez Geçiş Projesi ve Marmaray Projesi'ni de hesaba katarsak, 2023 Türkiye vizyonunun parlayan yıldızının Gebze olduğunu görüyoruz.
Ulaşım konusuna gelecek olursak, avantajlı bir konumda yer alan Gebze, kara, deniz, hava ve demiryolu olmak üzere tüm ulaşım biçimlerinin kullanılabildiği bölgeler arasında yer alıyor.
Körfez Geçiş ve Marmaray Projesi'nin tamamlanacağını düşünürsek ulaşımda farklı alternatiflerin kullanılabileceğini görüyoruz.
Nedir peki eksiğimiz derseniz, Kartal'a kadar uzanacak günümüzün en etkin taşımacılık şekillerinden biri olan İstanbul metrosunun bölge merkezine ulaştığını düşünsenize.
Bölgemiz için bir diğer önemli konusu ise, deniz ulaşımının daha etkin kullanımı. Düşünüyorum da Gebze Eskihisar Feribot İskelesi ve Darıca İskelesi'nden İstanbul'a deniz otobüsü seferleri başlatılması ile deniz ulaşımı konusunda başka bir önemli bir adım olabilir.
Yerel  ve genel yöneticilerimize duyurumdur. Eminim beni anlayacaklardır. Derken bir de baktım ki bu hafta da bana ayrılan sütunların sonuna geldik sevgili okur. Yeniden görüşünceye kadar en çok beni özleyin.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder